Veel gestelde vragen

Zijn jullie in het weekend bereikbaar?

Wij zijn ook in het weekend te bereiken. Via mail of  via ons contact formulier kunt u ook een belafspraak aanvragen, ook voor s’avonds of in het weekend.

Kan ik jullie ook zelf bellen?

Wij werken doorgaans alleen met belafspraken.

Het is namelijk niet handig om eerst in de wacht te staan, en er dan achter te komen dat uw zaak behandelaar met iemand anders in gesprek is.

Geen zorgen: u kunt ook een belafspraak aanvragen als u nog geen cliënt bent.

Wat houdt jullie begeleiding in?

Wij kijken met u mee en wijzen u de weg, bij urgentie aanvragen. Dit kan en mag u ook zelf regelen, maar voor veel mensen zijn de procedures iets te lastig. Wij staan u hierin bij.

Eerst beoordelen we, op basis van de door u opgegeven informatie of een urgentie aanvraag zin heeft, maar vooral, wat een goede manier is om daar te komen. In sommige gevallen moet u namelijk bij de gemeente zijn, maar in sommige gemeentes kunt u bij de wooncoöperatie terecht. Wij geven u tips waar u op moet letten, zodat de betreffende instantie niet haar termijnen mist.

Kan ik zonder jullie een urgentie aanvraag bij de gemeente indienen?

Ja dit kan zeker, en als u ons niet nodig heeft, moet u dat ook zeker doen. Wij bieden alleen een extra begeleidingsservice voor mensen die er zelf niet helemaal uit komen, of moeite hebben bij het vinden van de juiste weg naar de gemeente.

Wij kijken enkel met u mee en geven u advies. U moet in de meeste gevallen altijd, zelfs met onze hulp, zelf uw aanvraag bij de gemeente indienen.

Waarom zou ik voor jullie kiezen?

Wij kennen de weg, de procedures en de regels. Met ons heeft u een partner die met u mee kijkt.

Wat nou als jullie mij niet kunnen helpen?

Soms heeft een urgentie aanvraag geen zin, maar kunnen wij u op een andere manier adviseren. Bijvoorbeeld door een doorverwijzing naar een andere hulpverleningsinstantie zodat u in goede handen terecht komt.

Ik wil mijn opdracht uitbreiden of (gedeeltelijk) intrekken kan dat?

Als u uw opdracht helemaal wilt intrekken kan dat met dien verstande dat reeds besteedde tijd en gemaakte kosten worden vergoed. In de praktijk komt dat erop neer dat u, afhankelijk van de termijn waarin u dit laat weten, het volledige bedrag, of naar rato een bedrag terug krijgt.

Hoe gaan jullie om met persoonsgegevens?

U geeft ons best wat persoonlijke informatie, daar gaan wij natuurlijk zo zorgvuldig mogelijk mee om, en deze verwijderen wij altijd direct zodra u hierom verzoekt, en anders automatisch zodra wij klaar zijn met een dossier na een respijtperiode van een maand, met uitzondering van de betaalgegevens.

Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden (onder aan elke pagina)